در یك مطالعه علمی مشخص شد؛

درآمد فناوری کوانتومی تا 2030 به 9٫4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

درآمد فناوری کوانتومی تا 2030 به 9٫4 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

به گزارش اسمارت کاور، تحقیقات انجام شده نشان داده است که از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ درآمد حوزه فناوری کوانتومی افزایش خواهد یافت.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از مهر، مطالعه جدیدی که اخیرا انجام شده، نشان داده است که درآمد فناوری کوانتومی طی سالهای آتی افزایش خواهد یافت. پیشبینی می شود درآمد تجاری فناوری کوانتومی به صورت قابل توجهی افزایش یابد و از ۲٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۹٫۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ برسد.
با این حال، این مطالعه همینطور پیشبینی می کند که تعداد کامپیوترهای کوانتومی مستقر شده تا سال ۲۰۳۰ تنها به ۳۰۰ عدد خواهد رسید که بازتابی از مراحل اولیه بازار و هزینه های بالای راه اندازی چنین فناوری است.
محاسبات کوانتومی، که از اصول مکانیک کوانتومی برای پردازش اطلاعات با سرعت بیشتری نسبت به کامپیوترهای کلاسیک استفاده می نماید، نشان دهنده پیشرفت تکنولوژیکی متحول کننده است. با این حال، این مطالعه پیشبینی می کند که بازده سرمایه گذاری در فناوری کوانتومی تا پایان این دهه تنها به ۶ درصد برسد. انتظار می رود سرمایه گذاری در این بخش در سال ۲۰۳۰ از ۲۹ میلیارد دلار فراتر رود.
این گزارش راهکارهای ابری کوانتومی را بعنوان یک فرصت درآمد فوری شناسایی می کند. با عنایت به تعداد نسبتاً کم کامپیوترهای کوانتومی که انتظار می رود، برای کاربرانی که مایل به دسترسی به قابلیت های محاسبات کوانتومی هستند، اتصال از راه دور حیاتی خواهد بود.
این مطالعه عرضه دهندگان خدمات کوانتومی را تشویق می کند تا با استفاده از راهکارهای محاسباتی ترکیبی کوانتومی، که از کامپیوترهای کوانتومی و کلاسیک استفاده می نمایند، پتانسیل خویش را به حداکثر برسانند.
این رویکرد می تواند نویزهای محیطی را کم کند و هزینه ها را در مقایسه با کامپیوترهای کوانتومی خالص کم کند و در نتیجه یک چاره تجاری مناسب برای شرکت ها عرضه نماید.
یکی از یافته های کلیدی این پژوهش، پتانسیل بازگشت سریع سرمایه از راه فناوری های رمزگذاری کوانتومی است. توسعه محاسبات کوانتومی مستلزم الزامات امنیتی سخت گیرانه تری، بخصوص در قسمتهایی مانند بانکداری و مالی است. عرضه رمزگذاری داده های ایمن کوانتومی برای رشد بازار و دستیابی به بازگشت سریع سرمایه ضروری می باشد.


منبع:

1403/07/03
16:15:00
5.0 / 5
105
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد