ارائه گزارش های دوره ای با محوریت پروژه فیبرنوری به کمیسیون اصل نود مجلس
به گزارش اسمارت کاور، وزیر ارتباطات با اعلان اینکه اتصال مردم و مصرف کنندگان به فیبر نوری با کیفیت و سرعت مناسب ملاک عمل وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: در برخی از نقاط بواسطه رشد قابل توجه در ترافیک، اشباع در لایه خدمات سیار را شاهدیم که این مساله را باید به سوی خدمات ثابت و فیبر نوری هدایت نماییم که در این جهت قرار شد که بصورت دوره ای گزارش هایی با محوریت پیشرفت اتصال به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.
به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به نشست مشترکی که با اعضاء کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع فیبرنوری به عنوان یک پروژه ملی داشت، اشاره نمود و اظهار داشت: این مساله از سنوات گذشته شروع شده و در دولت چهاردهم با تغییر رویکرد بصورت جدی دنبال می شود؛ اتصال مردم و مصرف کنندگان به فیبر نوری با کیفیت و سرعت مناسب ملاک عمل وزارت ارتباطات است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اضافه کرد: رویکرد گذشته حاکم بر وزارتخانه مبتنی بر این بود که بتوانیم پوشش یا امکان اتصال را ایجاد نماییم که برمبنای تکالیف برنامه هفتم امکان اتصال ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای وزارت ارتباطات تعیین شده که البته ما با این تغییر نگاه به سمتی می رویم که مشترکین بتوانند بصورت مستقیم از این ظرفیت استفاده نمایند.
وی درباب اهمیت موضوع فیبرنوری نیز بیان کرد: در برخی از نقاط کشور بواسطه رشد قابل توجهی که در ترافیک شاهد می باشیم، در لایه خدمات سیار با اشباع روبه رو هستیم و باید این مساله را به سوی خدمات ثابت و فیبر نوری هدایت نماییم که در این خصوص قرار شد بصورت دوره ای گزارش هایی با محوریت پیشرفت اتصال به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
این مقام مسئول در گفت و گو با سایت خانه ملت درباره ی موضوع گوشیهای آیفون و تجهیزات سیمکارت نیز بیان کرد: باتوجه به عدم پشتیبانی مناسب این سامانه در سالیان اخیر قرار شد تا این سامانه با استفاده از فناوری های نوین به روز شود تا مردم با اطمینان خاطر از این زیرساخت و بستر بهره مند شوند و همین طور از قاچاق کالاهایی از این دست در کشور جلوگیری شود تا زندگی مردم را گرفتار بی نظمی نکند.
هاشمی همین طور درباره ی تعرفه گذاری و تعدیل هزینه رجیستری گوشیهای آیفون اظهار داشت: موضوع تعرفه گذاری در اختیار وزارت ارتباطات نیست اما این پروسه را باید بصورت شفاف به مردم ارائه نماییم تا مردم برای پیگیری امورات گرفتار مشکل نشوند؛ بدین جهت وزارتخانه بدنبال این است تا زیرساخت فنی را به نحوی آماده سازی کند تا در صورتیکه مردم از گوشی و تجهیزات سیمکارت خود استفاده می نمایند، از میزان هزینه ها و دریافت بموقع خدمات باخبر باشند.
منبع: اسمارت كاور
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب