بزرگترین تراشه ساز جهان کارخانه های بیشتری در اروپا می سازد

بزرگترین تراشه ساز جهان کارخانه های بیشتری در اروپا می سازد

اسمارت کاور: شرکت TSMC تایوان با تمرکز به تراشه های هوش مصنوعی، در نظر دارد کارخانه های بیشتری در اروپا راه اندازی کند.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، وو چِنگ ون، وزیر شورای ملی علم و فناوری تایوان، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ اظهار داشت: آنها ساخت نخستین کارخانه را در درسدن آغاز نموده اند و اکنون سرگرم برنامه ریزی ساخت چند کارخانه دیگر در آینده برای بخش های مختلف بازار هستند. وی، به جدول زمانی برای بسط بیشتر فعالیت تراشه ساز تایوانی در اروپا اشاره نکرد.

شرکت TSMC در اطلاعیه ای اعلام نمود همچنان بر پروژه های توسعه جهانی فعلی خود متمرکز است و هم اکنون هیچ برنامه سرمایه گذاری جدیدی ندارد. این شرکت که بزرگترین سازنده تراشه در جهان است و بیشتر نیمه رساناهای خودرا در تایوان تولید می کند، ده ها میلیارد دلار جهت راه اندازی پایگاه های تولید جدید در آمریکا، ژاپن و آلمان هزینه می کند، تا خودرا در مقابل افزایش تنش های ژئوپلیتیکی با چین، محافظت کند.

این شرکت در ماه آگوست، ساخت یک کارخانه ۱۰ میلیارد یورویی (۱۰.۹ میلیارد دلار) را در درسدن آلمان شروع کرد که نخستین کارخانه TSMC در اتحادیه اروپا است. حدود نیمی از بودجه این پروژه، با یارانه های دولتی تامین می شود و مقرر است تولید آن تا انتهای سال ۲۰۲۷ شروع شود.

در حالی که تراشه سازان اروپایی همچون ان ایکس پی و اینفئوم تکنولوژی، بیشتر بر روی فناوری های توسعه یافته برای بخش های صنعتی و خودرو متمرکز هستند، برخی از طراحان تراشه نسل بعدی در اروپا نظیر «بِلک سمیکانداکتور» آلمان و Axelera AI در هلند، ظهور کرده اند.

کارخانه های TSMC در خارج از تایوان، فرصت هایی را برای کشورها و شهرهای اطراف ایجاد می کنند تا سرمایه گذاری های تامین کنندگان خودرا تضمین کنند. بنظر می رسد برای پایگاه TSMC در درسدن، جمهوری چک به عنوان یک برنده ظاهر شود برای اینکه پراگ و تایپه روابط خودرا در سالهای اخیر عمیق تر کرده اند.

پراگ روابط دیپلماتیک رسمی با پکن دارد، اما روابط تجاری نزدیکتر و غیررسمی با تایپه به وجود آورده است. چندین مقام ارشد تایوانی در یک سال گذشته، به جمهوری چک سفر کرده اند. تسای اینگ ون، رییس جمهور سابق تایوان نیز در نخستین سفر اروپایی خود، ابتدا در این کشور توقف خواهدنمود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وو همین طور اظهار داشت: انتظار دارد شرکت های تراشه تایوانی فارغ از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، با فشار بیشتری برای توسعه در این کشور مواجه شوند. شرکت TSMC تا حالا بالاتر از ۶۵ میلیارد دلار برای ایجاد سه کارخانه در آریزونا متعهد شده است.




1403/07/25
09:50:13
5.0 / 5
34
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد