در حاشیه جلسه هیئت دولت،

گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

اسمارت کاور: وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اصرار کرد که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در آغاز دولت سیزدهم 20 درصد بوده و الان به 60 درصد رسیده است.


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شروع دولت سیزدهم سندی برای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات تهیه کردیم که در این ارزیابی، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در آغاز دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.
وی افزود: در این سه سال به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است. یکی از ارکان پیشرفت این شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم درحال اجراست. در آخر برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صد درصد برساند.

زارع پور با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای تامین نیاز داخلی بوسیله سکوهای داخلی، اشاره کرد: تمام قد از این سکوها حمایت کردیم. روزانه ۲۴ میلیون کاربر یکتا از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده می نمایند و در ماه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال داریم. روبیکا در آغاز دولت سیزدهم روزانه ۵ میلیون کاربر فعال داشت که الان به بالای ۲۲ میلیون نفر رسیده است کاربر فعال ماهانه از ۱۳ میلیون به بالای ۴۳ میلیون بالا رفته است. ایتا از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر در روز به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است و کابر فعال ماهانه این سکو به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شده است. بله از ۷۵۰ هزار کاربر در روز به بالای ۵ میلیون کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بالای ۱۲ میلیون رسیده است. سروش پلاس از ۷۰۰ هزار کاربر در روز به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه اش به بالای ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: پیک ترافیک ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است. ترافیک بین الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشم گیر داشته است.





منبع:

1403/04/20
18:48:46
5.0 / 5
499
تگها: ساخت , كاربر
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد