کاهش فروش سه ماهه آیفون در چین
اسمارت کاور: با تشدید رقابت در بزرگترین بازار گوشیهای هوشمند جهان، فروش آیفون اپل در چین در سه ماهه سوم امسال، 0.3 درصد کم شد و در مقابل، فروش هواوی، افزایش 42 درصدی داشت.
به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، داده های شرکت تحقیقاتی ID سی در روز جمعه نشان داد اپل با ۱۵.۶ درصد سهم که ۰.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشت، در بازار چین در جایگاه دوم ایستاد و هواوی با ۱۵.۳ درصد، در جایگاه سوم قرار گرفت. ویوو که عمدتاً گوشیهای ارزان می فروشد، با سهم بازار ۱۸.۶ درصد، بالاترین فروشنده بود.
هواوی با بازگشت یکباره در بخش گوشیهای گرانقیمت و عرضه سری «میت ۶۰» که مفسرین می گویند در تولید آن از تراشه های تولید چین بهره گرفته شده است، برتری اپل را به چالش کشید. این غول فناوری چینی با تازه ترین مدل «پورا ۷۰» خود که اوایل سال جاری ارائه شد، موقعیت اپل را بیشتر به چالش کشید.
اپل در چین با مشکلات دیگری همچون محدودیت استفاده از آیفون در بعضی از سازمانهای دولتی روبه رو شده است. این شرکت آمریکایی از آن زمان، تلاش نموده است با تخفیفهای چشم گیر در فروش آیفون، فروش خودرا تقویت کند.
فروش سری جدید آیفون ۱۶ که از ۲۰ سپتامبر شروع شد، تا حدودی به عملکرد مالی سه ماهه اپل در بازار چین کمک کرد. هواوی همان روز، یک گوشی تاشوی سه تکه معرفی نمود.
داده های شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان میدهد که آیفون های جدید، شروعی قدرتمند در چین داشتند و فروش آنها در سه هفته اول بعد از عرضه، ۲۰ درصد در مقایسه با مدلهای ۲۰۲۳ افزایش داشت. بر اساس گزارش ID سی، اپل با عرضه سالانه محصول جدید خود و کسب سهم بازار ۱۵.۶ درصدی، به میان پنج برند برتر بازار چین بازگشت. انتظار می رود با افزایش تبلیغات بعدی در بازار و عرضه هدست اپل ویژن پرو، تقاضای بازار برای سری آیفون ۱۶ در آینده به تدریج محقق شود.
طبق گزارش رویترز، در مجموع، فروش گوشیهای هوشمند در چین در سه ماهه سوم، با ۳.۲ درصد افزایش، به ۶۸.۷۸ میلیون دستگاه رسید.
منبع: اسمارت كاور
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب