پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟

به گزارش اسمارت کاور، برپایه آخرین اظهارات مسؤلان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی از راه این پنجره مهیا شده است و تابحال ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند.


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، فناوری اطلاعات ابزار مناسبی برای سنجش رضایت مردم از خدمات حضوری و برخط و امکان مشارکت و دریافت نظر از آنها در مورد موضوعات مختلف تبدیل گشته است؛ به واسطه این شرایط، امروزه میتوان گفت خدمات هوشمند به یکی از ارکان مهم تحقق عدالت اجتماعی تبدیل گشته است.

به اعتقاد کارشناسان حالا در دسترسی به انواع خدمات دولت تفاوتی بین اقشارمختلف جامعه بایکدیگر وجود ندارد و همه می توانند از شرایطی مشابه و یکسان در تمامی نقاط کشور بهره مند شوند که مبین آن است فناوری اطلاعات ابزاری مهم در جهت توسعه عدالت اجتماعی شمرده می شود.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از اقداماتی است که برای تسهیل فعالیت مردم و بی نیازی از تبادلات کاغذی مورد توجه قرار گرفته است. این پنجره ارائه دهنده خدمات دولتی به شکل یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سالهای قبل تهیه و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شد.

تاکنون ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند بر مبنای قانون برنامه هفتم توسعه باید سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد. به تاکید مسؤلان امکان ایجاد شهر های هوشمند، افزایش کیفیت زندگی مردم، عرضه خدمات آنلاین در هر زمان و مکان و دسترسی آزاد به اطلاعات و بهبود تعاملات همچون مزایای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نام برده شده اما مهم ترین آن مبارزه با فساد اعلام می شود چون وقتی تمام امور نهادها، سازمان ها و وزارت خانه ها به دولت الکترونیک متصل شود و در اختیار مردم قرار گیرد، جلوی فساد گرفته می شود و این خود یکی از اشکال اجرای عدالت است.

پیش تر معاون وزیر ارتباطات در رابطه با این وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیح داده بود این پنجره با شمول عمده دستگاه های دولتی بیشتر از ۵۲.۷ میلیون کاربر با حداقل یکبار استفاده دارد.

حال با گذشت چند هفته از اعلام این آمار به تازگی محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به اقدام های انجام شده در زمینه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره و اظهار نمود: مجموع کل فراخوانی های سرویسهای مستقیم و سامانه های ملی و استانی در این بخش ۵.۷ میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی از راه این پنجره مهیا شده است.

وی اضافه کرد: و در گام بعدی و تابحال ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند بر مبنای قانون برنامه هفتم توسعه می بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

با توجه به این که دولت الکترونیک و هوشمند زمانی به صورت کامل محقق می شود که مردم احتیاجی به رجوع حضوری به دستگاه های اجرایی و عرضه مدرک پیدا نکنند و به عقیده وزیر ارتباطات این مساله به شکل جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد که در نهایت منجر به اجرای «قانون دوام» هم می شود.




منبع:

1403/07/26
13:54:38
5.0 / 5
19
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد