اروپا اعلام كرد

تشکیل نهاد جدید برای رسیدگی به شکایات مقابل فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب

تشکیل نهاد جدید برای رسیدگی به شکایات مقابل فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب

اسمارت کاور: کاربران رسانه اجتماعی در اتحادیه اروپا می توانند شکایت های خود مقابل فیسبوک، تیک تاک و یوتیوب بر سر نظارت بر محتوا را نزد یک نهاد تازه تاسیس در ایرلند مطرح کنند.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، این نهاد که از طرف «هیئت نظارتی متا پلتفرم» حمایت شده و مورد تائید رگولاتور رسانه ایرلند قرار گرفته است، به عنوان یک نهاد حل و فصل اختلاف خارج از دادگاه تحت «قانون خدمات دیجیتال» اتحادیه اروپا، عمل خواهدنمود.

تاکنون، افراد و سازمان هایی که از رسانه اجتماعی استفاده می کردند، بدون مراجعه به دادگاه، گزینه های محدودی برای اعتراض به تصمیمات محتوا در شرکت های رسانه اجتماعی داشتند.

نهاد جدید به نام «مرکز تجدیدنظر اروپا»، پیش از پایان سال، فعالیتش را شروع خواهدنمود و در ابتدا، پرونده های مربوط به فیسبوک، تیک تاک و یوتیوب را بررسی خواهدنمود و به تدریج، پلت فرم های رسانه اجتماعی بیشتری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

توماس هیوز، مدیرعامل این نهاد که مدیر اجرائی سابق گروه حق آزادی بیان «ماده ۱۹» است، اظهار داشت: ما می خواهیم کاربران حق انتخاب برای مطرح کردن شکایت به نهادی را داشته باشند که از دولت ها و شرکتها مستقل است و به تضمین منصفانه و بی طرفانه بودن سیاست های محتوای پلت فرم ها متمرکز است.

در این بیانیه آمده است: نهاد جدید با تیمی از کارشناسان، هر پرونده را ظرف مدت ۹۰ روز بررسی خواهدنمود و تصمیم می گیرد که آیا تصمیمات پلت فرم ها، مطابق با سیاست های محتوای آنها بوده است یا خیر.

توماس رگنیه، سخنگوی کمیسیون اروپا اظهار داشت: ما از صدور گواهینامه نهادهای مستقل جدید توسط رگولاتور ایرلندی استقبال می نماییم. ما از توسعه موثر و یکنواخت این سیستم در سراسر اتحادیه اروپا حمایت خواهیم کرد تا برای همه کاربران این بلوک، حقوق آنلاین قوی تری فراهم نماییم.

«مرکز تجدیدنظر اروپا» که در دوبلین مستقر است و یک کمک یکباره از «هیئت نظارتی متا» دریافت کرده است، بوسیله هزینه های دریافت شده از شرکت های رسانه اجتماعی برای هر پرونده، تامین مالی خواهد شد. کاربرانی که شکایتی را مطرح می کنند، یک هزینه اسمی پرداخت خواهند کرد که در صورت صدور رای به نفع آنها، پول آنها برگردانده می شود.

با این حال، طبق مقررات «قانون خدمات دیجیتال»، پلت فرم های آنلاین ممکنست از تعامل با چنین نهاد حل و فصل اختلافی، سرباز بزنند و این نهاد از اختیار وضع جریمه برای حل و فصل الزام آور اختلاف بین طرفین برخوردار نیست.

بر اساس گزارش رویترز، «مرکز تجدیدنظر اروپا»، هیات مدیره ای متشکل از هفت مدیر غیراجرایی خواهد داشت.




منبع:

1403/07/18
14:26:47
5.0 / 5
13
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد