جزئیات عرضه خدمات ارتباطی به زائرین اربعین

جزئیات عرضه خدمات ارتباطی به زائرین اربعین

به گزارش اسمارت کاور، هر سال با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان های زیرمجموعه خدمات و اقداماتی را جهت تسهیل ارتباطات مسافران در نظر می گیرند.


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، پیاده روی اربعین یکی از آیین های مهم شیعیان است که هر ساله در روزهای منتهی به اربعین حسینی برگزار می شود، به نحوی که این رویداد در سالهای اخیر بعنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است. در همین رابطه سال جاری هم وزارت ارتباطات، سازمان های زیرمجموعه خدماتی را برای زائرین در این ایام درنظر گرفته اند.
به صورت مثال به تازگی نشست هم اندیشی «همگام با اربعین، همراه با فناوری» با حضور شرکتهای فناور فعال در این عرصه برگزار گردید. محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- در این جلسه اظهار نمود: هر یک از سازمان ها و شرکت هایی که در این نشست حضور دارند دارای توانمندی و ظرفیت هایی هستند که میتوان از آن برای برگزاری باشکوه تر رویداد اربعین کمک گرفت.
معاون وزیر ارتباطات افزود: باآنکه حتی امکان دارد سرخط برخی امور در رابطه با اربعین جزو دستور کارهای سازمان فناوری اطلاعات نباشد اما برای سهولت بیشتر زائرین، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و در صدر آن، وزارت ارتباطات کوشیده اند و با پیگیری های دکتر زارع پور، طی دو سال قبل هم در این روند همکاری هایی صورت گرفته است.
خوانساری اضافه کرد: امکان دارد شرکتهای فناوری که قصد عرضه خدمات برای اربعین را دارند با چندین دستگاه و سازمان ملزم به پیگیری امور شوند اما طی دو سال قبل سعی کردیم با برگزاری جلسات گوناگونی با معاون اول ریاست جمهوری، بانک مرکزی و وزارت کشور شرایط را به سمتی هدایت نماییم که هرجا نیاز است برای رفع مشکلات و موانع، راهکارهای موجود را بررسی نموده و با عنایت به توانمندی شرکت ها، پیشنهاداتی برای رفع مسائل عرضه نماییم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به ضرورت معرفی مناسب سرویسهای عرضه شده برای اربعین تصریح کرد و از شرکتهای حاضر خواست مشکلاتی که برای ارائه ی خدمت دارند را اعلام کنند تا در فرصت باقی مانده از راه مجاری مرتبط پیگیری های لازم برای رفع آنها صورت گیرد.
خوانساری در عین حال به ضرورت بهره گیری از ظرفیت پیام رسان ها اشاره نمود و اضافه کرد: ضروری است در این حوزه هم بر روی اطلاع رسانی خدمات در رابطه با اربعین همکاریهای مضاعفی صورت گیرد و با توجه به تعداد کاربرانی که روزانه از این پیام رسان ها استفاده می نمایند، از این بستر برای اطلاع رسانی خدمات اربعین سال جاری به زائرین بهره گرفته شود.
لزوم تجمیع سرویسهای اربعین روی بستری یکپارچه
حامد منکرسی- معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران- هم در قسمت دیگری از این نشست اظهار نمود: برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اربعین از آغاز سالجاری هماهنگی های مختلفی در سطح سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت ارتباطات صورت گرفته و علاوه بر بحث عرضه خدمات از جانب شرکتهای فناور، مبحث اپراتورهای ارتباطی و خدمات آنها هم مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از چالش هایی که وجود دارد بحث زیرساخت های ارتباطی در کشور عراق است که باعث می شود در بعضی موارد، دسترسی زائرین به خدمات، با دشواری هایی همراه شود. بر این اساس سال قبل هم با هماهنگی های صورت گرفته با اپراتورها شاهد پایداری خوبی بودیم که امیدواریم سال جاری هم این پایداری ایجاد شود.
منکرسی اضافه کرد: در حوزه خدمات عرضه شده بر بستر فاوا و سکوهای فعال در این عرصه هم خدمات گوناگونی عرضه می شود اما گاه برخی سرویس ها تنها در خاک ایران قابل دسترسی است اما زائرین در خاک عراق هم به این خدمات نیاز دارند که باید برای رفع این نیازها همکاری ها و پیگیری های لازم صورت گیرد.
معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن اشاره به خدماتی که سال قبل در زمینه لجستیک، فین تک و ارز اربعین عرضه شد، ابراز امیدواری کرد که امسال این خدمات به همراه سرویسهای جدید باکیفیت مضاعفی در اختیار زائرین اربعین قرار گیرد.
او همینطور از شرکتهای عرضه کننده خدمات خواست چالش هایی که در عرضه خدمات اربعین دارند را هرچه زودتر اعلام کنند تا پیگیری های لازم برای رفع این موارد صورت گیرد.
برپایه اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، منکرسی در انتها به سایتی که برای معرفی خدمات اربعین طراحی شده اشاره نمود و از ایجاد یک سوپراپلیکیشن معرفی سرویسهای قابل استفاده برای زائرین اطلاع داد و اظهار داشت: یکی از معضلاتی که سال قبل شاهد آن بودیم تنوع نرم افزارهای عرضه کننده خدمات بود که اگر تمام آنها در بستری یکپارچه قرار گیرد، استفاده از آنها تسهیل خواهد شد بنابراین امسال پیگیر هستیم تا بر این بستر بتوانیم خدمات بهتری به زائرین عرضه نماییم.
قابل ذکر است چندی قبل جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات با حضور عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- و برخی از معاونان او به منظور بررسی و برنامه ریزی برای ارائه خدمات ارتباطی به زائرین حسینی در روزهای اربعین سال جاری برگزار شد.
وزیر ارتباطات در این نشست ضمن اشاره به اهمیت برگزاری آیین اربعین حسینی و عرضه سرویسهای مناسب به زائرین اظهار داشت: سال قبل الحمدلله با اقدامات جهادی صورت گرفته، زائرین عزیز از کیفیت خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رضایت داشتند و خدمات خوبی با استفاده از سکوهای بومی به زائرین داده شد. سال جاری با عنایت به تغییر و تحولات دولت، کارها باید به صورت جدی پیگیری شود تا زائرین اربعین تجربه بهتری نسبت به سال قبل در حوزه ارتباطات و دریافت سرویس ها داشته باشند.
وی با تکیه بر این که در شرایط کنونی نباید خللی در پیگیری کارها ایجاد نماید، اضافه کرد: باید موضوعات در رابطه با اربعین به صورت هفتگی پیگیری شود و اقدامات انجام شده به استحضار مردم برسد. تا آخرین لحظه حضور در این دولت، اقدامات و پیگیری ها باید صورت گیرد تا با یک ریل گذاری مناسب، کارها با حضور افراد دیگر به بهترین نحو صورت گیرد.
در این نشست معاونان و روسای سازمان ها و شرکتهای تابعه، گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام شده حوزه ماموریتی خود برای عرضه بهتر سرویس ها و خدمات به زائرین اربعین عرضه کردند.
وزیر ارتباطات هم پس از دریافت این گزارشات، در مورد بعضی از موضوعات همچون تعرفه های صوت، پیامک و اینترنت برای زائرین اربعین، دستوراتی را صادر کرد.




منبع:

1403/04/27
12:18:21
5.0 / 5
214
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد