چرا همستر کامبت مخاطبان میلیونی دارد؟

چرا همستر کامبت مخاطبان میلیونی دارد؟

به گزارش اسمارت کاور، اینروزها حتی اگر قصد خرید یا به سرپرستی گرفتن یک همستر داشته باشید و همین کلمه را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید نخستین نتایجی که برایتان نمایان می شود در ارتباط با «همستر کامبت» است. یک ربات تلگرامی که به واسطه تبلیغات دهان به دهان، سودای کسب درآمد آسان را بدون این که حتی بدانند واقعا چه چیزی در انتظارشان است، به جان خیلی ها انداخته. اما چه چیزی سبب شده همستر کامبت در این زمان کوتاه تا این حد در جذب مخاطب موفق باشد؟


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، در سالهای اخیر، پدیده نوظهور گیمیفیکیشن یا بازی وار سازی با بهره گیری از مولفه های انگیزشی بازی و روش های طراحی بازی، سبب تحولات بسیاری در حوزه های غیربازی شده است. این مفهوم و عملکرد آن در زمینه های غیربازی به یک اقدام سریع درحال ظهور و یک گرایش مهم تبدیل گشته است. هم اکنون بازی وارسازی یکی از تکنیک هایی است که می تواند انگیزه و مشارکت کاربران را افزایش دهد. اتفاقی که طی هفته های گذشته شاهد یکی از نمودهای مهم آن بودیم.
مینی اپِ همستر کامبت در تلگرام به سبب ترکیب منحصربه فرد سرمایه گذاری های رمزنگاری و بازی وارسازی توانسته مخاطبان زیادی را جذب نماید تا حدی که اپلیکیشن تلگرام را هم تحت تأثیر قرار دهد. استراتژی های بازاریابی نوآورانه و مشارکت ها هم نقش مهمی ایفا کرده اند. همستر کامبت با بهره بردن از روند رو به رشد گیمیفیکیشن و ترکیب آن با سرمایه گذاری های رمزنگاری، توانسته توجه میلیونها کاربر را به خود جلب نماید.
بیشتر بخوانید:
همستر کامبت اصلا بازی نیست!
از طرفی این حقیقت که همستر کامبت در تلگرام یکپارچه شده است هم سبب جذابیت بیشتر آن می شود چون سبب می شود کاربران بدون احتیاج به دانلود برنامه جداگانه، به آن دسترسی داشته باشند.
موفقیت همستر کامبت را میتوان به چندین عامل کلیدی نسبت داد. مکانیک های گیم پلی بازی که به سادگی قابل درک است، آنرا برای کاربران در هر سنی در دسترس قرار می دهد، این که قرار باشد کاربر صرفاً به صفحه گوشی ضربه بزند اصلا کار دشواری نیست. علاوه بر این، جوایز و رقابت برای کسب سکه های بیشتر سبب ایجاد تعامل بین بازیکنان می شود.
بازیکنان همستر کامبت می توانند با ضربه زدن روی آن امتیازهایی کسب کنند؛ سپس احتمال دارد بتوانند از این همستر برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مختلف بهره گیرند. اما ضربه زدن و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تمام این فرایند نیست. برای افزایش تجربه بازی، کاربران می توانند در کارهای مختلف هم شرکت نمایند و پاداش بگیرند.
همین خصوصیت های اضافی سبب می شود بازیکنان برای کسب اطلاعات بیشتر به بازی بازگردند. همینطور باید توجه داشت، گیمیفکیشن (بازی وارسازی) بر روی مکانیک هایی تاکید دارد که سبب ترشح دوپامین می شود و تمایل به بازی ادامه پیدا می کند بشکلی که حتی اگر همستر واقعا پولی به کاربر ندهد، همین امتیازها و پاداش های مجازی برای او جذاب خواهد بود.

تکتیک های بازی وارسازی همستر کامبت
رشد و پیشرفت
یکی از مهم ترین محرک های ایجاد انگیزش در بازی وارسازی استفاده از محرک رشد و پیشرفت است که در اصل موجبات توسعه مهارت و در نهایت غلبه بر چالش ها را فراهم می آورد. در این بخش مفهوم چالش اهمیتی ویژه دارد. در طراحی بازی وار مفهوم «رشد» بر روند سیاق امتیازدهی، نشان ها، تابلوی امتیازات و... موثر است.
تملک و تصاحب
این محرک به کاربران این احساس را منتقل می کند که صاحب چیزی هستند. هنگامی که بازیکن احساس مالکیت می کند به صورت ذاتی در پِی بهتر کردن آن چه که به او متعلق می باشد می رود. این محرک در کاربر تمایل به جمع آوری ثروت از راه کالاهای مجازی یا ارزهای دیجیتال در سامانه های بازی وار را به وجود می آورد. یکی از تکتیک های مورد استفاده در این مینی اپ تکنیک Exchangeable Points است، در این تکنیک، امتیازات برای به دست آوردن سایر اشیای با ارزش، قابل معامله است. یعنی کاربران می توانند از امتیازات خود به صورت استراتژیک بهره گیرند و با مدیریت منابع خود تلاش کنند اشیای با ارزش دیگری به دست آوردند.
توانمندسازی خلاقانه
توانمندسازی خلاقیت و بازخورد زمانی اتفاق می افتد که کاربران در یک فرآیند خلاق درگیر شده و دائما به دنبال کشف و شناسایی اجزای آن بوده و در نهایت ترکیبات متفاوتی را بیازمایند. در واقع بازیکنان نه تنها نیازمند روش هایی برای ابراز خلاقیت خود هستند بلکه باید نتایج خلاقیت خویش را ببینند و بازخوردهایی را دریافت نمایند و به آن پاسخ دهند. یکی از روشهای فنی مورد استفاده در این محرک استفاده از Boosters است. بوسترها در بازی چیزهایی هستند که شما با به دست آوردنشان، می توانید سریع تر به نقطه پایانی و بُرد برسید. البته این بوسترها که تقویت کننده به حساب می آیند، ظرفیت محدودی خواهند داشت و دائمی نیستند. این تقویت کننده ها فقط در موقعیت های خاصی ظاهر می شوند و با به دست آوردن مهارت جدید متفاوت اند. داشتن بوستر به افراد اجازه عملکردهای متفاوت از حالت عادی خود می دهد مثلاً سرعت آنها را یک دفعه زیاد می کند. به همین دلیل، آنها به وجد آمده و از این حرکت جدید خوشحال می شوند.
اشتیاق و بی تابی
این محرک به معنای ایجاد اشتیاق به چیزی است که در ظاهر افراد نمی توانند داشته باشند. این حقیقت به افراد انگیزه می دهد که تمام مدت به دستیابی به آن فکر کنند.
بیشتر بخوانید:
با «همستر کامبت» پولدار می شویم؟
یکی از تاکتیک های موثر در این محرک، محدودیت در زمان است و معروف ترین تکنیک بازی برای ایجاد محدودیت هم تکنیک Appointment Dynamics است. یعنی دسترسی به چیزی یا توانایی انجام یک فعالیت فقط در یک زمان مشخص و محدودی امکان داشته باشد. در این جهت استفاده از کدهای مورس به صورت کوتاه مدت همچون ابزارهای کاربردی در این مینی اپ است.


بر اساس اعلام بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در مجموع میتوان گفت این مینی اپ یک بازی کامپیوتری نیست چونکه بازی ها اهداف و قوانین مشخص دارند، اما در فرآیند گیمیفیکیشن، تنها مجموعه ای از وظایف امتیازدار یا پاداش دار مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور در بازی ها احتمال شکست خوردن و برد و باخت، محل اعراب دارد در حالیکه همان گونه که در این مینی اپ دیده می شود برد یا باخت اهمیت ندارد و همان گونه که مدیران تلگرام هم تاکید داشته اند هدف از ایجاد آن، انگیزه سازی در افراد برای فعالیت در حوزه رمزارز و آشنایی با این محیط است.
نکته مهم اینست که باید توجه داشت که استفاده از این مینی اپ علاوه بر ایجاد فرصت سرگرمی امکان دارد به سبب نداشتن زیرساخت های قانونی و مطمئن، امنیت کاربرانش را به خطر بیاندازد.




منبع:

1403/03/26
11:21:24
5.0 / 5
390
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد