تولیدکنندگان محتوا چگونه از ترافیک اینترنت به درآمد می رسند؟

تولیدکنندگان محتوا چگونه از ترافیک اینترنت به درآمد می رسند؟

اسمارت کاور: با توسعه اینترنت، مردم عادی فرصت مهمتری برای شکل دادن به محتوایی که می توانند ببینند، پیدا کرده اند و به مرور زمان، اقتصاد تولیدکننده محتوا، به یک نیروی اصلی تبدیل گشته است.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، ممکنست واژه های «تولیدکننده محتوا» و «اینفلوئنسر» را بجای هم شنیده باشید. در عین اینکه ممکنست شبیه هم به نظر برسند، بین این دو تفاوت وجود دارد؛ اساسا، یک تولیدکننده محتوا، فردی است که محتوای دیجیتالی تولید می کند، در صورتیکه یک اینفلوئنسر، یک شخصیت شبکه اجتماعی است که بر مخاطبان خود تاثیر می گذارد تا محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می کنند، خریداری کنند. با این وجود، اغلب همپوشانی های زیادی بین این دو وجود دارد، برای اینکه بیشتر تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها، ترکیب خوبی از برندسازی شخصی، تولید محتوا و تبلیغ دارند.

تولیدکنندگان محتوا، قلب و روح پلت فرم های شبکه اجتماعی هستند و جریان بی پایانی از محتوای مورد پسند کاربران را ارائه می دهند. همچنان که تعداد تولیدکنندگان محتوا، در پلت فرم های شبکه اجتماعی افزایش پیدا کرده است، رقابت بین پلت فرم ها برای حفظ تولیدکننده محتوا داغ شده است. در صورتیکه هر پلت فرم برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی مربوطه، رقابت می کند، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب، برای بازاریابی اینفلوئنسرها، محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. بیشتر دلارهای تبلیغاتی که به عنوان قسمتی از این صنعت ۶ میلیارد دلاری خرج می شود، روی این سه پلت فرم متمرکز شده است.

در نتیجه، این پلت فرم ها با یکدیگر رقابت می کنند و سایر شرکت های فناوری که با تولیدکنندگان محتوا آشنا می شوند، برای جذب آنها، سودآورترین گزینه های کسب درآمد را ارائه می دهند و بمنظور راضی نگه داشتن آنها، ایجاد انگیزه و تولید محتوای رایگان، طیف وسیعی از ابزارهای کسب درآمد را توسعه داده اند.

فوربس در گزارشی، پنج گزینه کسب درآمد را بررسی نموده است که تولیدکنندگان محتوا می توانند در پلت فرم های اجتماعی با کمک ابزارها و خاصیت های جدیدی که ظاهرا هر هفته اضافه یا اصلاح می شوند، درآمد کسب کنند و با داغ شدن رقابت برای تولیدکنندگان محتوا، می توان انتظار داشت که شاهد نوآوری بیشتری در دنیای کسب درآمد از این افراد باشیم، برای اینکه پلت فرم ها بدنبال راه های جدید و بهتری جهت کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوایشان هستند.

قرارداد با برندها

طبق گزارش اخیر بانک گلدمن ساکس، قرارداد با برند، نخستین راه کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در پلت فرم های شبکه اجتماعی است که تقریباً ۷۰ درصد از درآمد را تشکیل می دهد. نه فقط تولیدکنندگان محتوا، برندها و آژانس ها، این قراردادها را تنظیم می کنند، بلکه پلت فرم های اصلی هم راه کارهای بازار خودرا برای تشویق ارتباطات و همکاری بین برندها و تولیدکنندگان محتوای حائز شرایط، ارائه می دهند. به عنوان مثال، BrandConnect یوتیوب که قبلا با نام Famebit شناخته می شد، تولیدکنندگان محتوا و برندها را برای کمپینهای بازاریابی، به هم معرفی می کند.

فاندهای تولیدکنندگان محتوا

فاندها یا بودجه های مالی تولیدکنندگان محتوا در دوران پاندمی کرونا، در پلت فرم های شبکه اجتماعی رایج شد و تیک تاک، یکی از نخستین پلت فرم هایی بود که آنرا معرفی نمود. سایر پلت فرم ها به سرعت از این شیوه الگوبرداری کردند که شامل برنامه Reels Bonus اینستاگرام، فاند پاداش Spotlight در اسنپ چت و فاند تولیدکننده محتوای پینترست برای تولیدکنندگان محتوایی که هنوز شهرت کافی پیدا نکرده اند، است.

تقسیم درآمد

تقسیم درآمد تبلیغاتی، یک گزینه درآمدزایی است که به خوبی مورد توجه قرار گرفته و راهی قابل پیش بینی و پایدار برای کسب درآمد در پلت فرم های شبکه اجتماعی البته تا زمانی است که تولیدکننده محتوا می توند مدام بازدیدها را به خود جلب نماید.

یوتیوب با «برنامه شریک یوتیوب» (YPP) در این فضا پیشرو است. این برنامه به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد درصدی از درآمد حاصل از تبلیغاتی را که قبل، در حین یا در کنار ویدئوهایشان پخش می شود، کسب کنند. «برنامه شریک یوتیوب»، ۵۵ درصد از سهم درآمد را در ویدئو های بلند ارائه می کند.

اینفلوئنسرها برای اینکه بتوانند در این برنامه شرکت نمایند، باید هزار مشترک و چهار هزار ساعت تماشا در ویدیو های بلند خود داشته باشند. این برنامه در سال ۲۰۲۲، به سرویس ویدئوی کوتاه Shorts یوتیوب افزوده شد. تولیدکنندگان ویدیو های کوتاه، ۴۵ درصد از درآمد اختصاص داده شده Shorts را برمبنای سهم خود از کل بازدیدها کسب می کنند. طبق گزارش بیزنس اینسایدر، تولیدکنندگان محتوا برای این منظور باید در مدت ۹۰ روز، به ۱۰ میلیون بازدید برسند و هزار مشترک داشته باشند.

عوامل خیلی از جمله محتوای جدید و کشور، در میزان پولی که یک تولیدکننده محتوا در یوتیوب برای هر ویدئویی دریافت می کند، نقش دارد اما تعداد بازدیدها شاید با اهمیت ترین عامل باشد. هنگامی که یک ویدئو به یک میلیون بازدید دست پیدا می کند، یک پرداخت روزانه بزرگ برای تولیدکننده محتوا خودرا تضمین می نماید. در برخی از موارد، اگر بازدید یک ویدئو به یک میلیون دفعه برسد، تولیدکننده محتوا می توانند دریافتی پنج رقمی داشته باشند.

کالاها و شرکتهای آنها

تولیدکنندگان محتوا همین طور می توانند با فروش کالاهای خود یا محصولات و خدمات دیگران بوسیله لینکهای عرضه شده، درآمد کسب کنند اما این کمتر از ۱۰ درصد از درآمد کلی آنها را تشکیل می دهد. سرویس خرید یوتیوب (YouTube Shopping) به تولیدکنندگان محتوای حائز شرایط اجازه می دهد محصولات فروشگاه های خودرا در ویدیوها یا پخش های زنده و از برندهای دیگر در سراسر یوتیوب در ویدیو های بلند و کوتاه و پخش های زنده خود، تبلیغ کنند.

تیک تاک دو راه برای فروش در برنامه عرضه می کند، یا بوسیله برنامه وابسته خود که برمبنای فروش انجام شده در ویدیوها یا در جریان پخش زنده، به تولیدکنندگان محتوا، کمیسیون پرداخت می کند. تولیدکنندگان محتوا همین طور می توانند محصولات را مستقیما در فروشگاه تیک تاک بوسیله ویدیو های درون فید، پخش زنده و برگه ویترین محصول به نمایش بگذارند و بفروشند.

به نوبه خود، اینستاگرام برنامه تجارت وابسته خودرا در اوت سال ۲۰۲۲ تعطیل کرد و در سپتامبر ۲۰۲۲ تب خرید را از صفحه اصلی خود حذف نمود که ممکنست بر توانایی تولیدکنندگان محتوا برای درآمدزایی بوسیله فروش محصول در آن پلت فرم تاثیر بگذارد. اما تعدادی خرده فروش وجود دارند که بدنبال پر کردن این خلا هستند.

آمازون بتازگی فید مشابه تیک تاک را در اپلیکیشن موبایل خود به نام اینسپایر منتشر نموده است. تولیدکنندگان محتوا که در برنامه اینفلوئنسر آمازون ثبت نام کرده اند، می توانند در فید خرید درون برنامه ای که عکس ها، ویدیوها و سفارش های محصول مرتبط را ارائه می کند، پست کنند. اینفلوئنسرها از خرید مشتریان، پورسانت دریافت می کنند. مشتریان آمازون نمی توانند خودشان ویدیوها را در فید آپلود کنند، اما می توانند نظرات محصول را ارسال نمایند تا برای اینسپایر در نظر گرفته شوند.

انعام و اشتراک

انعام، هدایا و اشتراکهای پولی، راه دیگری است تا تولیدکنندگان محتوا در پلت فرم های شبکه اجتماعی بتوانند کسب درآمد کنند. پلت فرم هایی مانند توئیچ، آنلی فانز و پاترئون، به علت مدل های انعام و اشتراک خود مشهور هستند، مدلی که پلت فرم های اجتماعی اهتمام کرده اند آنرا کپی کنند. تیک تاک، قابلیتهای مختلفی شامل انعام، هدایای ویدئویی و هدیه زنده را ارائه کرده است که تحت آن، بینندگان، سکه های از قبل خریداری شده را ارسال می کنند و تولیدکنندگان محتوا، این سکه ها را درون برنامه به شکل الماس دریافت کرده و به پول تبدیل می کنند.

قابلیت «سِریز» (Series) تیک تاک، به تولیدکنندگان محتوای منتخب اجازه می دهد ویدیو های طولانی تری را به اشتراک گذارند که تنها با پرداخت پول قابل دسترسی خواهد بود. هر کدام از سری ها، می تواند شامل ۸۰ ویدئو باشد که مدت هر کدام از آنها، حداکثر ۲۰ دقیقه است. تولید کنندگان محتوا می توانند قیمت محتوای پولی خودرا انتخاب کنند. کاربران تیک تاک پیش از این تنها قادر بودند ویدیو های ۱۵ ثانیه ای، یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و ۱۰ دقیقه ای را در این پلت فرم به اشتراک گذارند.

اقتصاد تولیدکنندگان محتوا

هزینه های مصرف کننده برای اپلیکیشن های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. اپلیکیشن های شبکه اجتماعی و اقتصاد تولیدکنندگان محتوا، این رشد را هدایت کرد و تیک تاک به پیشتازی آنها کمک کرد. به عنوان مثال، سال گذشته، تیک تاک، به نقطه عطف جدید بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه در طول عمر رسید و نخستین اپلیکیشن غیربازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال، شرکت اطلاعات اپلیکیشن data.ai، پیش بینی می کند درآمدزایی از مصرف کنندگان در اپلیکیشن های اجتماعی، ۱۵۰ درصد رشد می کند و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه برای هر کاربر نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۶ درصدی داشت و به بالای پنج ساعت رسید. اپلیکیشن هایی مانند یوتیوب، واتس اپ، فیسبوک، تیک تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و اپلیکیشن های دیگر، به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، اپلیکیشن برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سرتاسر جهان، تیک تاک بود، اما فیسبوک از نظر زمان صرف شده، در رتبه اول باقی ماند.





منبع:

1402/11/07
09:26:16
5.0 / 5
546
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد