پایان دی ماه
ضرب الاجل عرضه ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها به صورت هوشمند
اسمارت کاور: به گزارش اسمارت کاور، طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات دستگاههای دولتی مطابق قانون موظف بودند ۱۰۰ درصد خدمات شان را تا پایان آبان ماه سالجاری از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می دادند و بر این اساس میانگین عمل به این وظایف قانونی در دستگاههای اجرایی ۶۳ درصد است و از آنها درخواست شد هر چه زودتر به تکالیف شان عمل کنند.
به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم شکل گیری دولت هوشمند است که بدون رجوع حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد؛ دولت اقدامات بسیاری در این حوزه برداشته و آنرا به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل نموده است. در این خصوص اخیرا محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرده است: بر مبنای قانون بودجه، دستگاههای اجرایی باید تا پایان آبان تمامی خدمات خویش را از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه نمایند.
وی اضافه کرد: همه استعلامات بین دستگاهی هم باید تا پایان آذرماه به شکل برخط صورت گیرد و تا پایان دی، ۲۰ درصد خدمات خویش را هوشمند کنند.
موضوعی که به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره نمود و گفت دستگاههای دولتی مطابق قانون موظف بودند صد در صد خدمات شان را تا پایان آبان ماه سالجاری از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می دادند.
وی میانگین عمل به این وظایف قانونی در دستگاههای اجرایی ۶۳ درصد اعلام نمود و از آنها خواست هر چه زودتر به تکالیف شان عمل کنند.
البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام اسامی دستگاههای خاطی به رئیس جمهور و طرح آن در نشست هیات وزیران اطلاع داد و تاکید کرد رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش او دستور دادند همه دستگاه ها هر چه سریعتر به این وظیفه عمل کنند.
زارع پور خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همه دستگاه ها باید تا پایان آذر کلیه استعلامات بین دستگاهی را به صورت برخط و تا پایان دی ۲۰ درصد خدمات هوشمند را از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام دهند.
طی روزهای گذشته معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران هم تاکید کرد که سال جاری با عنایت به اتفاقاتی که سال قبل پس از طریق اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افتاد، به شکلی از مرحله اتصال گذر کردیم و تعداد بسیار کمی از دستگاه هایی که در گذشته متصل شده بودند، به دلایلی مانند عدم رعایت ضوابط فنی حذف شده بودند، درحال انجام اصلاحات و در حال اتصال هستند.
طبق گفته وی سال جاری تکلیفی که به شکل جدی دنبال می شود، بحث عرضه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه ها به صورت تمام الکترونیک از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که برپایه این تکلیف باید همه دستگاه ها تا پایان آبان ماه انجام دهند و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خویش را با دستگاههای دیگر را به صورت تمام الکترونیکی انجام دهند.
تکلیف سوم هم اینست ۲۰ درصد خدمات خویش را به شکل کاملا هوشمند عرضه کنند، این تکالیف مهلت های قانونی می باشد که در قانون بودجه ۱۴۰۲ تدارک دیده شده تا دستگاه ها به سر انجام برسانند.
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب